Thursday, February 7, 2013

Al-kisahnya AKU...23 tahun yang lalu ....

 Kat opis de rang tengah giler timbang berat badan.  Hari-hari plak tu.  Konon-kononnya azam tahun baru nak kuruskan badan.  Siap catat kat Whiteboard lagi dengan nama dan berat masing-masing.  Si berat 'yoyo' ni biasala, sekejap turun sekejap naik.  

Adala satu adik deparment sebelah tu-FIRA namanya, memang kurus kering sesangat.  Kecik comel.  Dia pun tumpang la catat berat badan dia.  43 kgs.  Siap ada statement - "korang boleh? :D.  Semalam aku ayatkan dia.  Mula-mula aku tanya umur dia brapa.  Dia cakap - 23 thn kak.  

Lepas tu aku cakap,  FIRA tau x masa umor akak 23 thn - itula berat akak sama macam FIRA - 43 kgs.   Seluar jeans size 26 tau.  "Eh! Ye Ke kak, sama la."  Terkejut dia tak percaya, cakap aku tipu.  Berkali-kali dia bertanya tak percaya.  Kemudian dia blah takut katanya dan masih kurang percaya.  "Betul ker akak, abis kenapa sekarang akak gemuk, akak makan banyak ker?  Aku jawab la. "dulu muda sekarang dah tua.  Gemukla :D"

Itu belum aku tunjukkan bukti gambar lagi.  Kalau dia tengok gambo mau dia menangis agaknya.  Tinggi aku dari dia, means memang kurus.

Kurusnya aku masa tu.....sekarang aku yang sedih.  Kalau boleh aku kembali ke zaman itu :(