Tuesday, January 11, 2011

Aku & Jamtanganku Yang Merajuk :P


Ini jamtangan aku..ala jam murah jer....tapi xla beli kat PS tau :D

Dah lama aku pakai hampir 5 thn..beli dengan duit bonus thn 2006.

Sebelum nih aku ada jam mahal - RM600 mahal la bagi aku yang gaji ciput nih. aku beli dengan duit titik peluh aku sendiri, malangnya (drama la plak :D ).......adala hamba allah panjang tangan curik..isk macam nak pelangkong dia....tapi aku anggap tu bukan rezeki aku. So aku beli lak jam yang agak murah yang aku pakai selama 7thn. Lama tuh..(menangis toke jam)... Aku x reti nak tukar-tukar jam. Belasah sampai rosak :D Berbaloi-baloi....tukar bateri sekali jer tapi lepas tu dia mogok xjalan-jalan. Bila pegi hantar kedai repair, apek tu cakap "ini jam xda spare part loh, tara boleh repair, lu angkat jam baru la.." bila balik umah ringan jer jam tu..buka-buka tengok tinggal cover jer. Cilanat nyer apek! Bila pegi balik alih-alih kedai tu dah seal.

Balik pada jam nih...Apa masalah dengan dia?

Bateri nak kong?
x jugak sebab dia jam automatik kalau xpakai dia akan slow dan lama kelamaan dia stop x jalan. So xda masalah la kan.

Masuk air?
xjugak sebab jam nih waterproof- xheran dia dengan air hujan, leh bawak mandi, bawak menyelam 100m. hehehe tapi setakat ni baru pakai gi snorkeling kat Manukan & Mamutik. Menyelam yang x sampai 1.5 mtr. Itu pun dok timbul-timbul kat permukaan, tepi gigi pantai jer. x challenging langsung. :D. nak wat camna terlebih pelampung hahahaha!

So apa sebabnya?

Adakah sebab dia seiko pasal tu dia psiko cam tuan dia, agaknya la kot...hehehe
hakikatnya dia xrosak pun, sebab kalau di belek betul2 besi penanda nombor 1 kat jam tu dah tertanggal sebenarnya..terapung-apung kat dalam muka jam tu dan tuan dia x bawak pun dia g klinik jam. bukan xnak tapi takut bila balik2 tinggal body jer cam dulu..isk isk isk

tapi sebab utama jamtangan aku merajuk...

Dahla xdibawa ke klinik jam..tuan dia dok gi survey-survey jam baru la plak.

dan Yang dijeling-jeling jam nih :

kira punya kira bajet, pakai jari tangan dan kaki segala campur otak jepun fuyooo hmmm....tanpa makan setiap hari dan simpan 4x kali gaji baru la dapat beli jam nih...so mimpi-mimpi dulu la sat no cheq!

Xhabih lagi, pastu dok ulang 5-6 kali ke kedai watatime..tapak tangan kiri plak asik dok tergaru-garu sambil mata dok terjeling-jeling jam nih plak

yang ni ke yang ini


pi balik pi balik kat empire ngan SP mesti dok jeling-jeling...bajet baik punya...pergelangan tangan pun nampak berkilau-kilau gitu hmmmm....sudahnya si seiko tu merajuk terus ..dah xbergerak lagi ..kunci la cemana pun tiktoktiktok..berenti.... tiktoktiktok.....berenti...shian dier

Itulah citernya camana jamtangan ku yang merajuk..cam tuan dia gak :P

No comments:

Post a Comment